Söndag: MiR och lite kör

Hej!

Sitter med typiska söndagsbestyr idag. Ni vet när man liksom mentalt och praktiskt börjar göra sig redo för en ny vecka.

Har pluggat lite (med betoning på lite) anatomi precis. Just nu läser jag MiR, Människan i rörelse, som är det sista momentet för denna terminens kurs. Det är mycket anatomiska termer att lära sig, så jag tragglar på och hoppas att en del fastnar längs vägen. Jag tycker det här avsnittet är kul och undervisningen är lite blandad vilket jag gillar. Dels har vi föreläsningar, men vi har också dissektionsundervisning och tillgång till plastmodeller. Det blir många timmar av rabblande och repeterande men vi är ett gäng som brukar sitta ihop och då känns det som att tiden går lite snabbare. Man hjälps liksom åt att ta tag i det när man pluggar tillsammans tycker jag.

Nu ska jag sjunga igenom A Scalpellas julrepertoar och laga matlådor. Typisk söndag, som sagt!

img_3722

 

 

 

Leave a Reply

