Plugghelg

IMG_3943Såhär har min utsikt sett ut mestadels denna helg. Jag har tagit det superlugnt och försökt komma igång med tentaplugg på mitt bästa pluggfik i närheten av där jag bor.

Det är perfekt med gångavstånd till ett bra pluggställe, och där jag brukar sitta hänger också en del av mina vänner när dom pluggar. Idag träffade jag till exempel en av mina bästa kompisar där av en slump, och då blev ju plugget mycket roligare med en gång! Det var alldeles lagom en söndag att blanda neuro med fika och häng med kompisar. Jag har känt mig lite skoltrött på senaste så en så här lugn pluggdag behövdes.

Vi har fått besked om sjukhusplacering förresten! Jag hamnade på Huddinge sjukhus, tillsammans med några av dom jag umgås mest med i klassen. Södersjukhuset hade varit närmare att åka till för mig, men efter min termin av pendlande till Uppsala ska jag nog klara att ta mig till Flemmingsberg. Ser fram emot att lämna böckerna mer och mer, och få blanda upp teoretiskt plugg med ännu mer patientkontakt. 

 

 

Leave a Reply

