Jubileumsbal och omtenta

Hej!

Igår hade Medicinska Föreningen vårbal för att fira sin 140årsdag. A Scalpella var inbjudna att sjunga, så jag och delar av kören var där och bjöd på en bit av vårt vårprogram (som vi dessutom ska sjunga i Skottland nästa vecka på vår körresa!). Efter vårt gig mötte jag upp några klasskompisar och gick på vårbalens eftersläpp, kul lördag!

Min bloggkollega Isabelle livesände faktiskt från balen via MFs facebook, så den som är nyfiken på hur en studentbal går till kan kolla in hennes videos här. Middagen verkar varit riktigt trevlig och kul. Roligt att hon fick med A Scalpella i en video också 🙂

 



 

Idag ska jag ägna dagen åt omtenta-plugg. Jag kuggade en anatomitenta tidigare under terminen, så det blir till att jobba dubbelt ett litet tag för att bli av med den.  När jag började läkarprogrammet försökte jag undvika att plugga på helgerna, men det har blivit mer och mer att jag får sitta några timmar både lördag och söndag. Ofta för att man inte hinner så mycket som man vill under veckorna, men också för att vissa moment kräver mer tid för en. Anatomi är en sån grej för mig, jag behöver verkligen repetera och repetera och repetera. Det räcker liksom inte att förstå ett koncept och applicera det på många situationer eller fenomen, utan man måste lära in varje namn och varje detalj utantill.

 



 

Nu har ju förresten antagningen för höstens kursstarter stängt på antagning.se, hoppas ni som sökt något kommer in där ni vill! Någon läsare som sökt KIs läkarprogram? Håller tummarna för er i så fall 🙂

Leave a Reply

