Sommarjobbet fixat!

Idag skrev jag på papper för sommarjobb! Jag ska jobba på vårdcentral som undersköterska och det känns jättespännande med nya arbetsuppgifter och ny arbetsplats. Lite nervöst såklart, men det ger sig. När man väl börjar brukar man komma in i nya jobb snabbt. Jag fick tips från en kompis att just den här vårdcentralen sökte personal. Jag tycker det brukar vara en bra ingång att höra med kompisar om dom vet något ställe som söker folk. Sen kan man såklart söka jobb helt fritt också, men det är alltid bra med tips så man kan rikta in sig lite mer på arbetsgivare som letar personal.

 

Jag är nyfiken på hur det blir att jobba inom vården när man hunnit lite längre på sin utbildning än sist. Förra sommaren hade jag läst (nästan) en termin på Uppsalas läkarprogram och sen en termin på KI under våren. Har alltså dubbelt så många terminer av läkarplugg innanför pannbenet nu, även om det var en del repetition efter mitt byte av lärosäte.

 

Är glad att få bredda min erfarenhet lite också, inför kommande kliniska terminer. För mig känns det bra att få träffa fler patienter och liksom skola in mig själv lite inom vården. Även om en underskötersketjänst är något annat än det jag kommer jobba med senare hoppas jag lära mig mycket som är användbart längre fram. Jag kommer få träffa många olika patienter, lära mig mer om olika sjukdomar och tillstånd, och dessutom få lära mig att skriva journal. Det blir nog bra att få med sig lite sån praktiskt kunskap tror jag! 

 

Blir nog en väldigt lärorik sommar alltså! En bonus med nya jobbet är att många kursare jobbar i närheten – hoppas på många efter jobbet-bad, och kanske lite beachvolleyboll också!

 



 

Den här terminen har verkligen gått i rekordfart. Vi har föreläsningar och seminarier den här veckan och nästa, sen är det redan dags för tentaperiod inför terminens sista tenta. Eftersom jag fick sitta med anatomiplugg förra veckan har jag en hel del att ta igen, men som vanligt är det bara att göra sitt bästa och se hur det går! Vi har en ganska lång inläsningsperiod den här gången, så förhoppningsvis ska det gå bra.

 

Har precis varit ute på en promenad för att varva ner lite. Nu när vi haft det varmt några dagar börjar det blomma såhär fint i varje hörn! 🙂

FullSizeRender (3)

Leave a Reply

