Några få dagar kvar…

 

Det är helt otroligt hur fort den här terminen har gått. Vi i t3 har bara 11 dagar kvar tills sluttentamen i patologi är skriven och vi kan ta sommarlov. Det ska bli så härligt att bli klar! Jag fick reda på i förra veckan att jag klarade min omtenta som jag hade hängande över mig, så det här är verkligen sista sista rycket innan hela termin 3 är avklarad.



 

Jag var tillbaka och pluggade på campus Solna idag. Termin 1 och 2 satt jag mycket på biblioteket där, trivdes med det och fick väldigt mycket gjort. Sedan vi blev uppdelade på sjukhus har jag knappt varit där någonting, och ännu mer sällan en hel dag. Idag gick det trögt med plugget, jag var trött och omotiverad. Dessutom satt vi i en lokal med lite halvdålig beslysning, det gjorde ju inte direkt stämningen piggare! Imorgon ska jag återgå till mitt vinnande koncept “plugga på café”. Min plånbok hatar det men i övrigt funkar det överlägset bäst för mig.

Eftermiddagen och kvällen har mest gått åt till att komma i ordning efter en fullspäckad helg, så jag kan få lite pluggro dom kommande dagarna. Det är svårt att få något gjort när disk och stök stör en. Nu är det mesta undanröjt, jag har lagat lite matlådor och är redo att dra igång terminens sista tentaperiod! 

 

Leave a Reply

